Haldimann, M., Hascher, T., & Flick-Holtsch, D. (2023, 28th November). Well-being profiles of pre-service teachers and links with their orientation towards research-based initial teacher education. Paper presented at the Annual Conference of the Australian Association for Research in Education (AARE), University of Melbourne, Australia.
Haldimann, M., Hascher, T., & Flick-Holtsch, D. (2023, 25th August). Well-being while becoming a teacher? A latent profile analysis among pre-service teachers. Paper presented at 20th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Aristotle University of Thessaloniki and University of Macedonia, Thessaloniki, Greece.
Haldimann, M., Hascher, T., & Flick-Holtsch, D. (2023, 19. Juni). Wohlbefinden in der Hochschule – Eine trinationale Studie zum Studium für Lehrpersonen. Beitrag präsentiert an der Tagung «Auf dem Weg zu einer zukunftstragenden Lehr-Lernkultur? – 'Positive Education' in der (digitalisierten) Hochschuldidaktik», Pädagogische Hochschule Bern, Schweiz.
Haldimann, M., Hascher, T., & Flick-Holtsch, D. (2023, 2. März). Das Wohlbefinden von Lehramtsstudierenden in Deutschland, Österreich und der Schweiz – Eine latente Profilanalyse. Beitrag präsentiert am Jahreskongress der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) 2023, Essen, Deutschland.
Haldimann, M., Hascher, T., & Flick-Holtsch, D. (2022, 12. September). Das Wohlbefinden von Lehramtsstudierenden: Eine DACH-Validierungsstudie des Konstrukts. Beitrag am Jahreskongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) 2022, Lausanne, Schweiz.